A 2022-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató Budapest Central European Fashion Week idén – a tavalyival ellentétben – kitárta kapuit a nagyérdemű előtt. A hazai, régiós, valamint pályakezdő tervezők legújabb alkotásait személyesen tekinthették meg a forgalmazók, a hazai és nemeztközi szakma szereplők és a potenciális vásárlók. Az október 16-17. között, a Bálna Budapest épületében megvalósuló catwalk show-k mellett izgalmas side event-ek és egy mobil pop-up store, a Budapest Central European Select gazdagította a divathetet. A kétnapos catwalk show keretében több mint 30 divatmárka vonultatta fel alkotásait, mutatjuk a mi kedvenceinket!
CAKÓ
Cakó Kinga, a CAKÓ márka tervezője és megálmodója 2013 óta izgalmas és állandó résztvevője a hazai divatéletnek. Kinga jellemzően a képzőművészetből merít ihletet és bátran nyúl merész kombinációkhoz, ezeket a természet színvilágából merített neutrális földszínekkel keveri, így a végeredmény mindig kifinomult és összehangolt. Kollekciói a hétköznapokon könnyen hordható, nőies darabokból állnak, megbolondítva egy-egy izgalmas részlettel, szabásvonallal.
THEFOUR
A THEFOUR brand a jelenkor zavarbaejtő kérdéseire adott vizuális válaszokkal erőt sugárzó üzeneteket hordoz, míg az okos szabás és a tiszta formák révén minden darab egyszerre marad kifinomult és hordható. A két tervező, Anett és Marci ellentétes tervezői energiáinak konstruktív párbeszédéből születnek az öntörvényű nőknek szánt ruhák és táskák, amelyek a hagyomány és az újítás szerves ötvözetei.
AERON
Áron Eszter a márka alapítója, családi örökségére, a középeurópai kézműipar ápolására és a folyamatos innovációra fókuszál. Ebből a harmóniából születnek az egyedi és az elvárásokkal szembemenő kollekciók, melyeknél a különleges anyaghasználat és a jellegzetes stílus dominál.AERON viselője a modern nő, aki a kifogástalan minőséget és az időtálló darabokat keresi.
NANUSHKA
Ha Sándor Szandra márkájára gondolunk, akkor egy elegáns, modern stílusú koncepciót látunk magunk előtt, ami kiemelt hangsúlyt fektet a részleteken és az anyaghasználaton kívül, a fenntartható gyártásra is. Ez a márka egyik alappillére, a kollekciók egytől egyig a minket körülvevő világra, a természetre és a közösségre reflektálnak. A Nanushka a ruhák szabásának tekintetében a hagyományos technikákat, a kortárs kultúrával vegyíti, miközben a tökéletlenség szépségét ünnepelve a modern bohém szemlélet testesíti meg.
TOMCSANYI
Tomcsányi Dóri a TOMCSANYI márka tervezőjének édesapja nemesi származású, míg édesanyja egy átlagos családban nőtt fel a kommunista magyar vidéken. Ezek a különbségek, valamint a gyermekkori emlékek, a keleti blokk vidám napjai inspirálják kollekcióit. Nem véletlen tehát, hogy a márka nevének kelet-európai csengése nem csak a tervezőé, de a márka teljes történetének fontos jellegzetessége.
NUBU
A NUBU márkát a több, mint 30 éve a divatiparban tevékenykedő Garam Judit alapította, a klasszikus urbánus vonal képviseletében. Kollekcióira jellemző a visszafogott luxus és a finom színek együttese. A Sokkal inkább reagál a folyamatosan változó trendekre, mintsem követné őket, de ez nem jelenti azt, hogy nem foglalkozik a változásokkal, hiszen a márka minden félévben megújul. A formatervezés világából ihletet merítve a NUBU-ra jellemző a folyamatos kísérletezés és a progresszív innovációra való igény.
KATA SZEGEDI
A tervezői duó Szegedi Kata és Benus Dániel hitvallását leginkább az „Object of Desire” kifejezés írja le: olyan architekturális vonalvezetésű darabokat terveznek, melyek lényegi eleme a szenvedély és a tárgyak felé vágyakozás. A tervezőpáros a kortárs művészetből merít inspirációt, ugyanakkor a fiatalos kultúra és az urbánus életvitel is erősen érezteti a hatását a kollekcióikban. A kontraszt kiemelése fellelhető az összes ruhában – a sziluettektől kezdve, a formák, az anyagok és a színek használatáig mindenhol jelen van. A Kata Szegedi viselői magabiztosan reperezentálják magukat és értékelik az eredetiséget, öltözködésükkel érzékiséget sugároznak. A márka az utóbbi években egyre inkább elmozdult a fenntartható és az abszolút slow fashion irányába, melyhez a vintage anyagok gyakori használata adott kezdőlökést.
No Comments